Vizyon
Türkiye’yi başarıya taşıyacak her bireyin bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal açıdan kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun düzeyde geliştirmesine yardımcı olmaktır.
Misyon
Kültürel, ekonomik ve teknolojik gelişmeler karşısında ülkenin ihtiyaç duyduğu değişimlere açık, üretken, etik ilkeleri benimsemiş, yüksek nitelikli bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerde bulunan Psikolojik Danışmanlar yetiştirmektir.
Program Çıktısı | Vizyon- Programları, uygulamaları ve değerleriyle tanınan, tercih edilen, referans gösterilen, yenilikçi, öncü bir eğitim ve bilim merkezi olmaktır. | Misyon-Çevre ve toplumsal sorunlara duyarlı, farklılıkları zenginlik olarak gören ve saygı gösteren, teoriye ve uygulamaya hâkim, kendine güvenen, hoşgörülü, araştırmacı, girişimci, erdemli ve en az bir yabancı dil bilen öğretmenler yetiştirmektir. | |
PÇ1 | RPD alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir. | 2 | 5 |
PÇ2 | RPD kuramlarına ilişkin anlayışa sahiptir. | 2 | 5 |
PÇ3 | Bireyin yaşam boyu gelişim dönemlerine ilişkin özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve davranış örüntülerini kavrar. | 2 | 3 |
PÇ4 | Bireyin normal-normal dışı davranışlarına ve bunların dinamiğine ilişkin bir anlayış geliştirir. | 2 | 1 |
PÇ5 | Bilime ve bilimsel yöntem bilgisine ilişkin bir anlayış geliştirir. | 5 | 5 |
PÇ6 | Bilimsel araştırma yöntemlerini ve istatistiksel çözümleme tekniklerini RPD alanındaki araştırma ve uygulamalarda kullanır. | 5 | 5 |
PÇ7 | RPD alanındaki ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edebilmek için bir yabancı dil bilir. | 5 | 5 |
PÇ8 | RPD uygulamalarında kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklere duyarlı bir yaklaşıma sahiptir. | 3 | 4 |
PÇ9 | Özel gereksinimleri olan bireylerin tanıma, değerlendirme ve destek süreçlerinde RPD alanına özgü müdahaleleri planlar ve uygular. | 3 | 4 |
PÇ10 | RPD alanındaki ilgili test ve test dışı teknikleri kullanır. | 2 | 1 |
PÇ11 | RPD hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrar. | 2 | 3 |
PÇ12 | Eğitsel, mesleki ve kişisel gereksinimlere yönelik bireyle ve grupla psikolojik danışma ve rehberlik uygulaması yapar. | 5 | 5 |
PÇ13 | Kariyer danışmanlığı kuramlarını, bireysel ve işgücü piyasası özelliklerini dikkate alarak kariyer planlama ve kariyer danışmanlığı hizmetleri sunar. | 4 | 5 |
PÇ14 | RPD uygulamalarında temel müdahale, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 | 5 |
PÇ15 | RPD alanının etik ilkelerine, kurallarına ve temel yasalara uygun hizmet sunar. | 5 | 5 |
PÇ16 | Bilimsel gelişmeleri izlemek ve RPD hizmetlerinin niteliğini artırmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | 5 | 5 |
PÇ17 | Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimser. | 4 | 5 |
PÇ18 | Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir, uygular, izler ve değerlendirir. | 5 | 5 |
PÇ19 | Mesleğine ilişkin farklı uzmanlık alanlarını bilir. | 3 | 5 |
PÇ20 | İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 | 5 |
Değer: 1: Çok Düşük | 2: Düşük | 3: Orta | 4: Yüksek 5: Çok Yüksek |
Öğrenim Süresi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı öğretim süresi 4 yıldır.
Eğitim Dili
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programı eğitim dili Türkçedir (%100). 2012 yılında öğrenci alımına başlayan programda teorik ve uygulamalı dersler bulunmaktadır. Hazırlık sınıfının olmadığı programda eğitim dili Türkçe’dir. Programın toplam süresi dört yıldır.
Kontenjan
Kontenjan her yıl değişmekte olup programa ortalama 35 öğrenci alınmaktadır. Programa kayıt için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı, Eşit Ağırlık puan türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.